[fusion_builder_container type=”flex” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”true” min_height=”” hover_type=”none” link=”” border_sizes_top=”” border_sizes_bottom=”” border_sizes_left=”” border_sizes_right=”” first=”true”][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”” rule_size=”” rule_color=”” hue=”” saturation=”” lightness=”” alpha=”” user_select=”” awb-switch-editor-focus=”” content_alignment_medium=”” content_alignment_small=”” content_alignment=”” disable_idd=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” sticky_display=”normal,sticky” class=”” id=”” width_medium=”” width_small=”” width=”” min_width_medium=”” min_width_small=”” min_width=”” max_width_medium=”” max_width_small=”” max_width=”” margin_top_medium=”” margin_right_medium=”” margin_bottom_medium=”” margin_left_medium=”” margin_top_small=”” margin_right_small=”” margin_bottom_small=”” margin_left_small=”” margin_top=”” margin_right=”” margin_bottom=”” margin_left=”” fusion_font_family_text_font=”” fusion_font_variant_text_font=”” font_size=”” line_height=”” letter_spacing=”” text_transform=”” text_color=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_color=”” animation_speed=”0.3″ animation_delay=”0″ animation_offset=”” logics=””]W poniedziałkowy poranek francuskie drogi stały się areną dla protestów kierowców ciężarówek, którzy stanowczo domagają się podwyżek wynagrodzeń, od dawna uważając swoje płace za niewystarczające do godnego życia. W ramach swojej akcji protestacyjnej kierowcy zorganizowali liczne blokady miejsc o strategicznym znaczeniu. Blokowali strefy przemysłowe, hurtownie oraz składy naftowe, co spowodowało znaczne utrudnienia w ruchu. Szeroko zakrojona akcja dotknęła szczególnie zachodnie rejony Francji, przyciągając uwagę mediów i mieszkańców.

W wielu miastach, w których doszło do działań protestacyjnych, odnotowano poważne problemy z komunikacją. Ciężarówki zablokowały główne arterie komunikacyjne, w tym autostrady i obwodnice, co doprowadziło do znacznych spowolnień i długich korków. Sytuacja była na tyle poważna, że według porannych raportów korki tylko w aglomeracji paryskiej osiągnęły długość aż 350 kilometrów, a w całym kraju zatory mierzyły łącznie 720 kilometrów.

Kierowcy ciężarówek przystąpili do skoordynowanej akcji w niedzielny wieczór od godziny 22. Mają oni zamiar kontynuować swoje działania przynajmniej do wtorku, kiedy to zaplanowane jest wznowienie negocjacji z pracodawcami w sprawie podwyżek płac. Związkowcy, którzy reprezentują stronę pracowniczą, podkreślają coraz gorsze warunki pracy zawodowych kierowców. Christophe Provost z konfederacji związkowej CGT w Rennes zauważa, że przy obecnych zarobkach kierowcy zmuszeni są pracować aż 220 godzin miesięcznie, aby móc utrzymać się na przyzwoitym poziomie.

Decyzja o przeprowadzeniu takiej akcji została podjęta już w grudniu, po serii nieudanych negocjacji z przedstawicielami firm transportowych. Wtorkowe rozmowy, które zostaną podjęte w Paryżu, zapowiadają się jako bardzo trudne, według oceny agencji AFP. Pracodawcy proponują minimalne podwyżki w granicach 1 do 2 procent, co nie zadowala związkowców, którzy określają te propozycje jako niedostateczne i zapowiadają, że nie zrezygnują z walki o minimum 5-procentowe podwyżki.

Nie brakuje również krytyki działań kierowców. Po ostatnich zamachach terrorystycznych w Paryżu, niektórzy uważają, że kontynuowanie akcji protestacyjnej stanowi dodatkowe obciążenie dla policji i służb bezpieczeństwa. Niemniej jednak kierowcy argumentują swoje stanowisko, tłumacząc, że ich akcja była planowana z dużym wyprzedzeniem, a obecne warunki pracy są dla nich nie do zaakceptowania i wymagają natychmiastowego rozwiązania.[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]