[fusion_builder_container type=”flex” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”true” min_height=”” hover_type=”none” link=”” border_sizes_top=”” border_sizes_bottom=”” border_sizes_left=”” border_sizes_right=”” first=”true”][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”” rule_size=”” rule_color=”” hue=”” saturation=”” lightness=”” alpha=”” user_select=”” awb-switch-editor-focus=”” content_alignment_medium=”” content_alignment_small=”” content_alignment=”” disable_idd=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” sticky_display=”normal,sticky” class=”” id=”” width_medium=”” width_small=”” width=”” min_width_medium=”” min_width_small=”” min_width=”” max_width_medium=”” max_width_small=”” max_width=”” margin_top_medium=”” margin_right_medium=”” margin_bottom_medium=”” margin_left_medium=”” margin_top_small=”” margin_right_small=”” margin_bottom_small=”” margin_left_small=”” margin_top=”” margin_right=”” margin_bottom=”” margin_left=”” fusion_font_family_text_font=”” fusion_font_variant_text_font=”” font_size=”” line_height=”” letter_spacing=”” text_transform=”” text_color=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_color=”” animation_speed=”0.3″ animation_delay=”0″ animation_offset=”” logics=””]Nowe technologie bezpieczeństwa od MAN zapowiadają rewolucję w dziedzinie motoryzacyjnych rozwiązań ochronnych. Producent wprowadza zaawansowaną generację systemu hamowania awaryjnego, znanego jako EBA (Emergency Brake Assist), oraz sygnału ostrzegającego o nagłym hamowaniu, określanego jako ESS (Emergency Stopping Signal). Co istotne, te innowacyjne rozwiązania będą teraz standardem w pojazdach MAN, które od listopada podlegają nowym regulacjom dotyczącym pierwszej rejestracji. To krok naprzód dla dużej liczby ciężarówek, autokarów, a także autobusów dalekobieżnych produkowanych przez tak uznane marki jak MAN i NEOPLAN. Zmiany te obejmują również podwozia autokarów MAN.

Zgodnie z unijnymi normami, od listopada 2015 roku, wszystkie nowe dwu- i trzyosiowe pojazdy ciężarowe o masie całkowitej przekraczającej 8 ton oraz z tylnią osią wyposażoną w zawieszenie pneumatyczne muszą być uzbrojone w system hamowania awaryjnego na poziomie bezpieczeństwa 1. Co więcej, system utrzymywania pasa ruchu jest nieodzowny dla pojazdów ciężarowych zaczynających się od masy 3,5 tony. MAN wychodzi na przeciw przyszłym wymogom, oferując EBA, który od lipca 2015 roku już precyzyjnie odpowiada poziomowi bezpieczeństwa 2, co stanie się obowiązkowe w przypadku nowych pojazdów od 2018 roku.

Nowa generacja EBA, opracowana przez MAN, integruje dane z radaru umiejscowionego z przodu pojazdu i kamery w przedniej szybie, co umożliwia wiarygodne rozpoznawanie złożonych sytuacji drogowych oraz szybszą detekcję przeszkód. Dzięki temu pojazdy MAN są gotowe do natychmiastowego, bezpieczniejszego hamowania awaryjnego.

Identyfikacja stałych obiektów przy dużych prędkościach wymaga rozróżnienia zagrożeń od elementów takich jak znaki drogowe czy tunele. System EBA analizuje sytuacje z najwyższą precyzją, podejmując działanie tylko wtedy, gdy ryzyko nieprawidłowej oceny jest minimalne. Konstrukcja systemu opiera się na dogłębnych badaniach Politechniki w Monachium, analizujących czynniki wpływające na reakcje kierowców.

Rozwiązanie MAN przy zachowaniu inicjatywy po stronie kierowcy, minimalizuje nieuzasadnione alarmy, zapewniając nauczenie się i dostosowanie technologii do rzeczywistych warunków drogowych. Pomimo automatycznej aktywacji, kierowca ma możliwość rezygnacji z pomocy EBA, co podkreśla zaufanie do umiejętności obsługującego pojazd.

EBA, w swej zaawansowanej fazie, włącza hamulce na wczesnym etapie, napełnia przewody hamulcowe i redukuje moment obrotowy silnika jako dodatkowe środki ostrożności. Światła awaryjne, w połączeniu z ESS, nadają pulsujące sygnały, informując o stanie krytycznym i zwiększając szansę na uniknięcie zderzenia.

System LGS wzbogacony nowoczesną kamerą rejestruje położenie względem oznaczeń pasa, ostrzegając, gdy kierowca nieświadomie przekroczy granice jezdni. System inteligentnie dostosowuje się do lokalnych wymagań ruchu, co sprawia, że MAN wyznacza nowy poziom technologicznej adaptacji w transporcie dalekobieżnym.[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]